Ondanks onze sterke voorkeur voor het gebruik van de advertentie en marketing mogelijkheden van Social Media platformen, kunnen we niet meer uit onder de kracht van de (vernieuwde) mogelijkheden van YouTube adverteren en Google ads.

Nu valt YouTube adverteren nog zeker onder de noemer Social Media, daar waar Google dit zeker niet is.

Waarom Youtube adverteren?
YouTube heeft maandelijks zo’n 1 miljard bezoekers wereldwijd, en is bovendien de tweede grootste zoekmachine ter wereld. Logisch, het is tenslotte een onderdeel van Google.
Het moge dus duidelijk zijn dat binnen deze enorme mensenmassa minstens een deel van jouw doelgroep vertegenwoordigd is. Het is zonde om deze relatief goedkope manier van adverteren dus links te laten liggen.
Het nadeel voor Youtube adverteren is dat het minder makkelijk te meten is wat de exacte harde resultaten zijn.

Wat gelukkig overeenkomt met Facebook, is dat er vanuit je eigen Dashboard wordt geanalyseerd op data en cijfers. Deze ontvang je ook maandelijks, en van hieruit is het belangrijk om te blijven analyseren en sturen op data en cijfers.
Nadeel is wel dat het (vooralsnog) niet dagelijks inzichtelijk is wat de prestaties zijn van het uitgegeven budget, is wat alweer in het voordeel is van Facebook advertenties!

Er zijn drie mogelijkheden met Youtube adverteren:

  • YouTube InStream-videoadvertenties
  • YouTube In-Search videoadvertenties
  • YouTube In-Display videoadvertenties

InStream:
Dit zijn de video’s die voor, tijdens, of na een normale video worden afgespeeld.
YouTube brengt pas kosten in rekening voor kijkers die de video langer dan 30 seconden laten lopen. Daarom heeft deze manier ook onze duidelijke voorkeur voor mensen die graag met deze vorm van online marketing aan de slag gaan.

Zoals te lezen valt op onze pagina over ‘De perfecte advertentie’ zijn de eerste 3-5 seconden het allerbelangrijkst om de aandacht te trekken van je doelgroep. Wanneer je de aandacht binnen deze tijd niet hebt, klikt een ongeïnteresseerd persoon de advertentie door, en heb je er simpelweg geen cent aan uit gegeven. Klinkt allemaal erg mooi, nietwaar?
Het mooiste aan deze manier van adverteren is dat je heel specifiek kunt targetten naar jouw doelgroep, een functie die deze manier dan ook het meest populair maakt.

InSearch:
Deze advertenties verschijnen in de zoekresultaten van YouTube wanneer je zoekt op een bepaald zoekwoord naar video’s.
Dat gezegd hebbende snap je wellicht ook meteen de manier waarop je kunt targetten met deze methoden.
Helaas kiest YouTube ervoor om met brede zoektermen te werken, waardoor je dus veel zult moeten testen.
Wel is het zo dat je pas betaald wanneer een bezoeker besluit ook echt op je advertentie te klikken.

In Display:
YouTube In-Display videoadvertenties zijn advertenties die verschijnen in het Google Display Netwerk.
De bezoeker heeft hier niet naar gezocht en zal dus minder snel op de advertentie klikken om de video te bekijken, zeker ook omdat er een aansporende tekst ontbreekt. Absoluut de minst populaire manier van YouTube adverteren.

Zou je willen weten wat de mogelijkheden zijn om jouw business door middel van deze middelen naar het volgende level te brengen? Download dan snel om gratis e-book, en zet je eerste stappen in de wondere wereld van de online marketing.

Onlangs heb ik besloten om voor mensen die vastbesloten zijn hun online marketing grondig aan te pakken, ons groeigesprek gratis aan te bieden.

Na het volgen van deze sessie weet je onder andere:

–       Waar jij nu staat in jouw marketing en salesproces
–       Wat je ervoor moet doen om te komen waar je wil zijn.
–       Hoe je automatisch Leads en klanten gaat binnenhalen
–       Welke strategie van online marketing het beste bij jouw bedrijf past
–       Hoe je jouw lead logisch en emotioneel overtuigt; 
–       En nog meer waardevolle tips 

Ben jij toe aan de volgende stap in jouw business?

Wil jij nu al een vliegende start maken met je eigen online marketing strategie, maar weet je niet waar je moet beginnen?

Doe mee aan de 5-daagse training

In deze training nemen we je mee in de wondere wereld van Online Marketing en helpen we je stap voor stap met het bouwen van jouw onverslaanbare salesmachine