Vijf manieren om leads te genereren.

En hoe je dit makkelijk kunt automatiseren

Vijf manieren om meer leads te genereren

1: ๐€๐๐ฏ๐ž๐ซ๐ญ๐ž๐ง๐ญ๐ข๐ž > ๐—ช๐ž๐ ๐ ๐ž๐ฏ๐ž๐ซ > ๐…๐ฎ๐ง๐ง๐ž๐ฅ

Misschien wel รฉรฉn van de eerste in de wereld van online marketing, maar nog steeds enorm relevant. Je draait een advertentie op Google of een Social Media platform.

Deze advertentie leidt naar een landingspagina waarop jouw weggever gedownload of aangevraagd kan worden. Biedt deze weggever aan in ruil voor hetgeen je nodig hebt. Een mailadres, een telefoonnummer, recensie, of iets anders?

Belangrijk bij een weggever is wel dat je er echte waarde in biedt.

- ๐˜ž๐˜ข๐˜ต ๐˜ช๐˜ด ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ฑ๐˜ณ๐˜ฐ๐˜ฃ๐˜ญ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ฎ/๐˜ฑ๐˜ญ๐˜ฆ๐˜ป๐˜ช๐˜ฆ๐˜ณ ๐˜ท๐˜ข๐˜ฏ ๐˜ซ๐˜ฆ ๐˜ญ๐˜ฆ๐˜ข๐˜ฅ?

- ๐˜ž๐˜ข๐˜ต ๐˜ช๐˜ด ๐˜ฅ๐˜ข๐˜ข๐˜ณ๐˜ท๐˜ฐ๐˜ฐ๐˜ณ ๐˜ฅ๐˜ฆ (๐˜ซ๐˜ฐ๐˜ถ) ๐˜ฐ๐˜ฑ๐˜ญ๐˜ฐ๐˜ด๐˜ด๐˜ช๐˜ฏ๐˜จ?

- ๐˜–๐˜ฑ ๐˜ธ๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ฌ๐˜ฆ ๐˜ฎ๐˜ข๐˜ฏ๐˜ช๐˜ฆ๐˜ณ ๐˜ฃ๐˜ณ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜จ ๐˜ซ๐˜ช๐˜ซ ๐˜ซ๐˜ฆ ๐˜ญ๐˜ฆ๐˜ข๐˜ฅ ๐˜ท๐˜ข๐˜ฏ ๐˜—๐˜ถ๐˜ฏ๐˜ต ๐˜ˆ ๐˜ฏ๐˜ข๐˜ข๐˜ณ ๐˜—๐˜ถ๐˜ฏ๐˜ต ๐˜‰?

In dit artikel

Advertentie > Weggever > Funnel
Leads uit Facebookgroepen
D7 Leadfinder
Omni-presence Content bom
Combinatiewerking op LinkedIn

Leads uit Facebookgroepen

Een nog steeds erg onderschatte manier van leadgeneratie. Weinig ondernemers maken er succesvol gebruik van. Ik heb er ooit zelfs een e-boek over geschreven.

Voor het e-book over 'De waarde van Facebookgroepen' klik je op deze link!

Je kunt dit op verschillende manieren aanpakken. Maar houdt ook hier de gouden regel in gedachte: Geef meer dan je neemt!

Dit kan een gratis 1 op 1 training zijn, een template waarmee iemand al aan de slag kan etc etc..Deze 'weggever' kun je delen via een video, afbeelding, of verhaal in de relevante Facebookgroepen. Wat ook een krachtig middel is is een opiniepeiling. Zorg dat je met iedere interactie de opvolging opstart.

D7 Leadfinder

Met deze onderschatte tool kun je zeer gericht, en met alle mogelijk filters toegepast, bedrijven en instellingen vinden die vallen in jouw doelgroep. Voor deze methode dien je wel goed te zijn in 'koude acquisitie'.

๐˜‹๐˜ช๐˜ต ๐˜ช๐˜ด ๐˜ธ๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ญ๐˜ช๐˜ค๐˜ฉ๐˜ต ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ต๐˜ซ๐˜ฆ ๐˜ท๐˜ญ๐˜ฐ๐˜ฆ๐˜ฌ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ช๐˜ฏ ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜ฌ๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ฌ, ๐˜ฎ๐˜ข๐˜ข๐˜ณ ๐˜ฐ๐˜ฐ๐˜ฌ ๐˜ฉ๐˜ช๐˜ฆ๐˜ณ ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ฃ ๐˜ช๐˜ฌ ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฃ๐˜ญ๐˜ฐ๐˜จ ๐˜ฐ๐˜ท๐˜ฆ๐˜ณ ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ด๐˜ค๐˜ฉ๐˜ณ๐˜ฆ๐˜ท๐˜ฆ๐˜ฏ.

Ga voor het artikel over 'koude acquisitie' naar deze link!

Of je kunt koude acquisitie uitbesteden. Let hierbij wel goed op de verhouding tussen het uurtarief en de gemiddelde resultaten.

Omni-presence Content bom

Overal waar je doelgroep zich bevindt, ben jij vindbaar. Alleen al in Nederland zijn er 8 super relevante Social Media kanalen te vinden waar jouw doelgroep zich zou kunnen bevinden. Vraag je af, ben jij daar ook vindbaar?

Door op al deze relevante kanalen constant content te plaatsendie je doelgroep weet te boeien, en verder helpt, bouw jij herkenbaarheid op en blijf je altijd terugkomen in de 'minds' van je potentiรซle klanten.

Combinatie-werking op LinkedIn

Met dit mooie platform kun je verschillende kanten uit. Je zult er ook verschillende verhalen en overtuigingen over horen wanneer je in gesprek gaat met meerdere LinkedIn 'guru's.

๐˜‹๐˜ฐ๐˜ฐ๐˜ณ ๐˜“๐˜ช๐˜ฏ๐˜ฌ๐˜ฆ๐˜ฅ๐˜๐˜ฏ ๐˜ค๐˜ฐ๐˜ฏ๐˜ต๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ต ๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฅ๐˜ถ๐˜ช๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ช๐˜ซ๐˜ฌ๐˜ฆ ๐˜Š๐˜›๐˜ˆ ๐˜ต๐˜ฆ ๐˜ค๐˜ฐ๐˜ฎ๐˜ฃ๐˜ช๐˜ฏ๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ฐ๐˜ถ๐˜ต-๐˜ณ๐˜ฆ๐˜ข๐˜ค๐˜ฉ ๐˜ท๐˜ข๐˜ฏ ๐˜ซ๐˜ฆ ๐˜ฑ๐˜ฐ๐˜ต๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ต๐˜ชรซ๐˜ญ๐˜ฆ ๐˜ฌ๐˜ญ๐˜ข๐˜ฏ๐˜ต๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ถ๐˜ช๐˜ต ๐˜ซ๐˜ฆ ๐˜ต๐˜ธ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜จ๐˜ณ๐˜ข๐˜ข๐˜ฅ๐˜ด ๐˜ค๐˜ฐ๐˜ฏ๐˜ฏ๐˜ฆ๐˜ค๐˜ต๐˜ช๐˜ฆ๐˜ด, ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ธ๐˜ข๐˜ฏ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ญ ๐˜ซ๐˜ฆ ๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ฆ ๐˜ธ๐˜ฆ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ธ๐˜ฐ๐˜ณ๐˜ฅ๐˜ต ๐˜ซ๐˜ฆ ๐˜ป๐˜ช๐˜ค๐˜ฉ๐˜ต๐˜ฃ๐˜ข๐˜ข๐˜ณ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ช๐˜ฅ ๐˜ข๐˜ญ๐˜ด๐˜ฎ๐˜ข๐˜ข๐˜ณ ๐˜จ๐˜ณ๐˜ฐ๐˜ต๐˜ฆ๐˜ณ.

Wat betreft de content op LinkedIn is het principe gelijk aan die van Facebookgroepen. Iedereen die engagement toont op jouw bericht wordt persoonlijk opgevolgd door jou persoonlijk.

๐˜–๐˜ฑ ๐˜“๐˜ช๐˜ฏ๐˜ฌ๐˜ฆ๐˜ฅ๐˜๐˜ฏ ๐˜ช๐˜ด ๐˜ฏ๐˜ช๐˜ฆ๐˜ต๐˜ด ๐˜ป๐˜ฐ ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ข๐˜ฏ๐˜จ๐˜ณ๐˜ช๐˜ซ๐˜ฌ ๐˜ข๐˜ญ๐˜ด ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜ฑ๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ด๐˜ฐ๐˜ฐ๐˜ฏ๐˜ญ๐˜ช๐˜ซ๐˜ฌ๐˜ฆ ๐˜ค๐˜ฐ๐˜ฏ๐˜ฏ๐˜ฆ๐˜ค๐˜ต๐˜ช๐˜ฆ. ๐˜”๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ด๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฅ๐˜ฐ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ป๐˜ข๐˜ฌ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ด๐˜ฆ๐˜ฏ, ๐˜•๐˜๐˜Œ๐˜› ๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ฅ๐˜ณ๐˜ช๐˜ซ๐˜ท๐˜ฆ๐˜ฏ!

Wat betreft je actieve out-reach naar je potentiรซle klanten? In deze wederom persoonlijke conversaties leg je het 'probleem' van je lead eerst bloot. Wanneer jij uitlegt dat jij de oplossing hebt voor hun probleem (ook al zijn mensen hier soms niet eens van bewust) kun je leads op een laagdrempelige manier op een (video) gesprek krijgen.

๐˜๐˜ด ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ป๐˜ฆ ๐˜ญ๐˜ฆ๐˜ข๐˜ฅ ๐˜ฅ๐˜ข๐˜ฏ ๐˜ธ๐˜ฆ๐˜ญ ๐˜ช๐˜ฏ ๐˜ท๐˜ฐ๐˜ญ๐˜ฅ๐˜ฐ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜ฎ๐˜ข๐˜ต๐˜ฆ ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ฌ๐˜ธ๐˜ข๐˜ญ๐˜ช๐˜ง๐˜ช๐˜ค๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ฅ? ๐˜‘๐˜ข๐˜ป๐˜ฆ๐˜ฌ๐˜ฆ๐˜ณ! ๐˜Š๐˜ฐ๐˜ฏ๐˜ต๐˜ข๐˜ค๐˜ต ๐˜ท๐˜ช๐˜ข ๐˜“๐˜ช๐˜ฏ๐˜ฌ๐˜ฆ๐˜ฅ๐˜๐˜ฏ ๐˜ช๐˜ด ๐˜ข๐˜ญ๐˜ต๐˜ช๐˜ซ๐˜ฅ ๐˜ฐ๐˜ฑ ๐˜ป๐˜ข๐˜ฌ๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ช๐˜ซ๐˜ฌ๐˜ฆ ๐˜ฃ๐˜ข๐˜ด๐˜ช๐˜ด. ๐˜ž๐˜ข๐˜ฏ๐˜ฏ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ณ ๐˜ช๐˜ฆ๐˜ฎ๐˜ข๐˜ฏ๐˜ฅ ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ต ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ด๐˜ฑ๐˜ณ๐˜ฆ๐˜ฌ ๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ซ๐˜ฆ ๐˜ข๐˜ข๐˜ฏ๐˜จ๐˜ข๐˜ข๐˜ต, ๐˜ช๐˜ด ๐˜ฉ๐˜ช๐˜ซ/๐˜ป๐˜ช๐˜ซ ๐˜ฑ๐˜ฆ๐˜ณ ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ง๐˜ช๐˜ฏ๐˜ช๐˜ต๐˜ช๐˜ฆ ๐˜จ๐˜ฆรฏ๐˜ฏ๐˜ต๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ฆ๐˜ด๐˜ด๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ฅ ๐˜ช๐˜ฏ ๐˜ธ๐˜ข๐˜ต ๐˜ซ๐˜ช๐˜ซ ๐˜ต๐˜ฆ ๐˜ฃ๐˜ช๐˜ฆ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ฃ๐˜ต!

Bekijk onze video

Als toevoeging op het laatste onderdeel, hebben we een korte video opgenomen waarin we deze hele strategie tot in detail uitleggen.

Onze werkwijze

  • Verhelderend gesprek. We bespreken je doelstellingen, groeicapaciteit en maken een plan op maat
  • Inwerkproces. Met het inwerkproces zijn alle systemen en tools binnen een half uur geregeld. Op naar de start van een geweldige samenwerking.
  • Kick-off. De  campagnes worden gebouwd en gelanceerd. Voor jou is er altijd ruimte voor feedback en aanpassingen.
  • Analyseren van de eerste resultaten. De eerste resultaten zullen binnen twee dagen beschikbaar zijn. Het verkeer neemt toe en zo ook je conversies. We optimaliseren en sturen bij waar nodig. Zo behalen we gegarandeerd het gewenste resultaat.
  • Iedere maand een voortgang en evaluatiegesprek. We staan in nauw contact met elkaar. Maandelijks bespreken we de voortgang en plannen we het vervolgtraject voor nog meer resultaat!
  •  Je doelen behalen. Het gaat om het eindresultaat en een lange termijn samenwerking. Alleen resultaat telt bij Scooluxe.