Research Marketing

Wat is Research Marketing?

Waardevolle leads genereren met je eigen scan. Het is ons motto van de term Research Marketing. 

Research marketing is simpelweg het vergaren van de mening van je doelgroep middels marktonderzoek.
Aan de hand van deze mening kun je in gesprek met je leads over jouw oplossing voor hun probleem. Maar hoe doe je dat precies?

Belangrijk om te beseffen is dat je de transformatie moet maken van:
'Wat wil ik ontdekken bij mijn doelgroep.' naar:  'Wat wil mijn doelgroep ontdekken bij mij?' 

Dit is allemaal gebaseerd op het 'Whats in it for me?' principe.
Bezoekers van Social Media kanalen of websites willen binnen 2-3 seconden weten of jij hen kunt helpen met het oplossen van hun probleem, of het beantwoorden van hun vraag.

Met onze Research Marketing Scan luister je dus naar de behoeftes van je doelgroep en kun je je aanbod hierop afstemmen. 
Met onze samenwerkingspartner leadview bieden we onze klanten een tool aan die deze vorm van marketing automatisch op hun website plaatst. 

Met het invullen van het juiste vragen pad kun je gericht onderzoek doen onder je doelgroep en websitebezoekers. 

Vijf belangrijkste redenen om deze strategie toe te passen:

  • Een eigen scan geeft de bezoeker van de website snel en gemakkelijk uitkomst op de vraag die hij/zij heeft.       
  • De software is dynamisch. Dat betekent dat het ingevulde antwoord steeds weer     opnieuw kan bepalen wat de volgende vraag is. Hierdoor kun je dieptevragen stellen waardoor je beter inzicht krijgt in het  probleem / uitdaging van de klant.
  • De software van Lead View biedt een uitkomst voor de deelnemer. Dat betekent dat de ingevulde     antwoorden ook een uitkomst biedt. De (potentiële) klant ontvangt     dan ook een uitkomst op de vraag of we echt kunnen helpen met het     probleem / uitdaging.
  • Wanneer een (potentiële) klant     jouw scan invult, vertelt deze ook wat zijn koopmotieven, koopbehoefte en urgentie.
    Hiermee kun je vervolgens op inspelen in de sales.   
  •  De software is data gedreven en voorzien van een dashboard. De data geeft unieke     inzichten in de behoeftes van de klanten.
    Deze inzichten geven grote kansen aan bedrijven op het gebied van content-marketing, blogs, advertenties en natuurlijk de sales.       

Succesfactoren Research Marketing

Verplaats je in je bezoeker. Waarom zou de bezoeker van je website zijn mening willen geven / waarom niet?
Meerkeuze vragen. Laat je bezoeker niet zwemmen in het zoeken naar het juiste antwoord. Geef je bezoeker de keuze en krijg daardoor ook daadwerkelijk antwoord.
Vormgeving en Design. Met deze factoren valt of staat het succes van je pagina. Met de software kun je je scan volledig aanpassen aan je eigen huisstijl.

Gebruik van marketingkanalen. Via Interruptie-marketing (Facebook) vragen we je doelgroep om hun mening en inzichten.

Toevoegen inzichten aan content strategie. Gebruik de inzichten uit de interviews voor content op je site, socials of in het salesproces.