Klanten werven via LinkedIN – Het nieuwe goud!


Klanten werven via LinkedIn wordt een steeds groter item binnen het bedrijfsleven. Dit snelgroeiende platform neemt dan ook een steeds prominentere rol in binnen de verschillende online marketing strategieën van de meeste (kleine) bedrijven.

Klanten werven via LinkedIn, was anno 2021 nog nooit zo makkelijk!

De LinkedIn Sales-navigator functie is een veelgehoorde tool. Deze wordt ingezet voor het benaderen van de mensen binnen een organisatie die ook daadwerkelijk beslissingen mogen nemen.
Toegegeven, deze tool biedt een tal van mogelijkheden en heeft zeker zijn voordelen, zoals:
– Je kunt leads die je zelf hebt gevonden makkelijk opslaan. Zo houdt je exact bij wie je potentiële klanten zijn
– Met de connections filter kun je gemakkelijk jouw ideale klant filteren én hun netwerk aanspreken
– Met de automatiseringstool kun je op de automatische piloot jouw doelgroep targetten. Hier zitten overigens wel strikte voorwaarden aan vast, dus bedoezeld snel!
– Je kunt leads makkelijk labelen. Zo houdt je overzichtelijk in welke fase deze zich bevinden.

De werking van het Algoritme kun je vergelijken met het Facebook van 2010.
Een organisch bericht bereikt alle mensen waarvan het algoritme weet dat ze er mogelijk affiniteit mee hebben. Van iedereen die ook daadwerkelijk een actie onderneemt op de post (like, comment etc) krijgt ook het gehele netwerk de post te zien.
Een prachtige kans dus om je netwerk op LinkedIn enorm makkelijk up-to-date te houden en uit te breiden.

Wat men zegt over de Sales-navigator

We zouden onze eigenwijze zelf niet zijn als we niet tegen alle informatie die op internet te vinden is, in zouden gaan. We hebben grondig onderzoek gedaan en bijna alles komt op dezelfde informatie neer. De meeste van deze sites werken op affiliate basis met LinkedIn samen en zodra jij via hun link de Sales-Navigator aanschaft verdienen zij een bepaalde commissie!
Echter, een businessmodel waar niets mis mee is, op voorwaarden dat jouw bezoeker ook daadwerkelijk geholpen is.

Klanten werven via LinkedIn kan ook makkelijk.

Maar hoe dan wel gemakkelijk je leads en klanten werven via LinkedIn? Deze vraag stel je terecht!
De afgelopen anderhalf jaar hebben wij bij Scooluxe ons verdiept in de werking en het algoritme van LinkedIn. We zijn tot een programma gekomen waarin we iedereen die de doelgroep op LinkedIn heeft zitten (95% van de ondernemers) explosief kunnen laten groeien op LinkedIn. Het op de automatische piloot krijgen van 100 prospects per maand is geen uitzondering, want één van onze partners reikt inmiddels al tegen de 500 leads per maand.

Lijkt het jou ook nodig om minder afhankelijk te zijn van één of twee inkomstenbronnen en wordt het tijd om jouw LinkedIn profiel tot klanten machine om te toveren? Top, laten we ons daar dan op focussen en vraag je adviesgesprek hierover aan. Samen gaan we kijken naar jouw LinkedIn profiel, wat je hieraan kunt verbeteren en hoe we ons programma op jouw business gaan afvuren.

Klanten werven via LinkedIn

Klanten werven via LinkedIn – Fase 1

Om sterk over te komen moeten we beginnen bij de eerste en gelijk meest essentiële stap.
We starten met het grondig doorlichten van je LinkedIn profiel en zorgen dat deze voldoet aan de volgende eisen:
– Duidelijke foto van jou met zwarte of witte achtergrond
– Vertelt jou bio wat jij doet en hoe jij mensen (je doelgroep) helpt?
– Heb je al uitgelichte bijdragen over een relevant onderwerp?
– Hoeveel profielbezoekers (interactie) zijn er geweest in de afgelopen 4 weken?

Zodra dit voldoet aan alle gestelde eisen kunnen we verder

Klaar voor de start? – Fase 2

Om daadwerkelijk klanten te gaan werven via LinkedIn is een goede voorbereiding in de vorm van een content-strategie. Voor dit programma hebben we nodig: Story-telling over jou en je business, een of meerdere weggevers of cadeau’s, een volledig ingericht salesproces en het liefst een data-base aan oude content.
Geen zorgen wanneer je dit allemaal niet hebt, we kunnen je hierbij helpen die op z’n sterkst weg te zetten.

Je eerste leads.

Zodra we alles op een rijtje hebben wat betreft je content, plaatsen we de eerste berichten en content stukken op LinkedIn. Uiteraard met een sterke Call To Action die 100% is afgestemd op jouw business.
Afhankelijk van de grote van je opgebouwde netwerk komen de eerste reacties (en dus leads) binnen op jou post. Weet je wat het mooiste is? Wanneer iemand uit je eerstegraads connecties ‘Engagement’ vertoond op jouw post, ziet iedereen uit zijn/haar netwerk óók jouw post. Tweede en derdegraads connecties noemen we dat dus.
Zo langzamerhand zal duidelijk worden wat de kracht is van een goede LinkedIn-strategie?

Tips voor meer engagement op LinkedIn!

  • Post pas iets nieuws bij een doodgebloede post
  • Comment ook weer de reacties (en sluit bv altijd af met een vraag, stel deze zodat ook hier een soort conversatie onstaat)
  • Varieer in je content, snijd verschillende onderwerpen aan, en geef weggevers voor verschillende onderwerpen en dus diensten
  • Video’s: Doe ondertiteling en visuals
  • Wees uitgesproken en neem krachtige standpunten in
  • Doorbreek het standaard patroon, oftewel wees creatief
  • Plaats ook achtergrond verhalen en laat jezelf zien als persoon

Hoe starten met deze strategie!

  • Ga door alle oude content van alle kanalen, en gebruik dit gewoon. Dit kan omvatten de website, Youtube kanaal, Facebook en Instagram account maar ook de mails die naar de maillinglijst zijn gestuurd.
  • Plaats een post op al je kanalen om hem een boost te geven, en stuur hem eventueel nog rond in je maillinglijst
  • Laat deze lopen tot hij doodgebloed is
  • Volg alle personen die engagement tonen (dus leads) op, door middel van je eigen salesproces!

Dit gaat jouw bedrijf laten exploderen!

Dit programma bestaat nog maar enkele weken. Wat daar het allermooist aan is? Niemand doet het nog, jouw concurrent al helemaal niet. Gun jij jezelf ook die voorsprong?