Om te komen tot een gedetailleerd overzicht van targeting-opties binnen Facebook is vooronderzoek van groot belang.
Hiervoor dien je simpel eerst je ideale doelgroep te identificeren. Wie zijn je klanten op dit moment? Wat hebben al je klanten met elkaar gemeen?
Het enige wat telt na het lezen van dit artikel is dat je in staat bent om je doelgroep precies te bepalen. Je hebt deze informatie hard nodig voor het adverteren in zowel Facebook als Google.
Met Online Marketing heb je de mogelijkheid dat jij exact kunt bepalen wie jouw advertenties te zien krijgen. Naast leeftijd, geslacht, locatie kun je namelijk ook jouw doelgroep bepalen op basis van interesses. Leuk hé?
Voordat jij dus gaat starten om je advertenties aan te maken, is het vooraf van belang dat jij exact kunt vertellen wie je doelgroep is.
Hoe meer en hoe specifieker je hier van weet, hoe beter je ze kunt targeten binnen je uiteindelijke campagnes.
In het recente verleden had Facebook een mooie tool: Doelgroepstatistieken.
Deze tool is echter niet meer beschikbaar waardoor het binnen Facebook zelf lastig is om informatie op te zoeken over bijvoorbeeld de groottes van bepaalde interesses, of de 'following' op bepaalde pagina's. Met de tool Ad Intelligence kunnen we een deel van deze functies overigens nog wel gebruiken.