Wat zijn Google Shopping Advertenties?

Google Shopping advertenties zijn een onderdeel (mogelijkheid) van het adverteren binnen de zoekresultaten van Google.
Je herkent het wel. Je zoekt op Google naar een bepaald product en nog bóven (of naast) de zoekresultaten uit traditionele Search-Ads komen verschillende websites naar boven waar je dit product kunt kopen.

Ook bestaat er de mogelijkheid om het ‘kopje’ Shopping aan te vinken om deze lijst verder uit te breiden.
Dit is bedoeld voor mensen die een echt op zoek zijn naar een bepaald product en via Google aan een webshop willen komen die dit product verkoopt.

Concluderend zijn Google Shopping advertenties voorbehouden aan webshops.
Deze kunnen een enorm bereik creëren tegen relatief lage kosten.

Wat levert het je concreet op:

  • Gerichte bezoekers die op zoek zijn naar jouw product(en)
  • Hogere conversies dan uit ‘Interest Based’ Platformen
  • Kosten zijn beheersbaar

Succes behalen met Google Shopping

Op een zelfde manier als bij de Google Search Advertising methode, analyseren we weer eerst de website op structuur, winstpakkers en best-sellers.

Aan de hand hiervan bepalen met de campagnestructuur.
Gaan we Long-Term met een strategie op basis van je websitestructuur, of gaan we ons focussen op de omzetmakers?

We analyseren jouw huidige gegevens en adviseren ons plan. Hierin is het belangrijk dat jij de uiteindelijke keuze maakt.

De landingspagina’s van je producten worden onderworpen aan een kritische conversie-check.
Aangezien je veel nieuwe bezoekers uit Google gaat ontvangen met koop intenties, dient jouw pagina uiteraard wél conversie geoptimaliseerd te zijn.

Bij Google Shopping Advertenties is het van het grootste belang om te blijven optimaliseren met je product-feed.
Op een korte termijn ga je voor de minste CPC, de meeste omzet genereren.