Google advertenties

Wat zijn Google advertenties? (SEA)

Door middel van Google advertenties (Search Engine Advertising) kun je snel en gericht bezoekers trekken naar jouw website of landingspagina.

Google is gebaseerd op relevant zoekverkeer. Dit wil zeggen dat advertenties getoond worden wanneer een bepaald 'zoekwoord' op zoekwoordencombinatie wordt ingetypt in de zoekbalk van Google. 

Zoekwoordenonderzoek doen is dan ook van essentieel belang voor het laten slagen van je Google (SEA) advertenties. 
Met tools als : Answerthepublic, Semrush en de eigen Google zoekwoordplanner kun je op basis van cijfers kijken hoe relevant jouw onderwerp is. 
Op deze manier weet je op welke zoekwoorden jij jouw advertentie wilt laten vertonen. 

Op het moment dat een bezoeker dan op jou advertentie klikt en je pagina bezoekt, weet je al dat iemand ook écht geïnteresseerd is in jouw product of dienst.   
Met een goede customer journey en conversie geoptimaliseerde website ga je een hoop conversies halen met Google Ads


Wat leveren Google Ads je concreet op?

  • Je wordt vertoond bóven de organische resultaten.
  • Meer websitebezoekers die gericht zoeken op jouw product of dienst.
  • Meer klanten.

Zo behaal je succes met Google Ads

Succes met Google ads begint met het analyseren van je websitestructuur en het uitsplitsen van je producten en diensten.
Op basis van deze informatie starten we een doelgroep analyse van je ideale klant. Rekening houdend met de situatie van jouw organisatie.

Heb jij de demografische gegevens van je doelgroep goed in kaart? Dit is allemaal van groot belang voor de campagnestructuur.

Er volgt een gedegen zoekwoordenonderzoek. Welke zoekwoorden passen bij jouw huidige situatie? Met welke zoekwoorden kunnen we inspelen op de behoeftes van je potentiële klanten?
Wat zijn onderwerpen en interesses van je huidige klanten, én die van je potentiële klanten?

Jouw bedrijf moet advertenties gaan draaien op basis van ‘De Keten der Relevantie.’
Dit houdt in: Een goede CTR, Relevantie van jouw content ten opzichte van de zoekopdracht, en een goed werkende landingspagina.

Relevantie is dus eigenlijk 100% van invloed, want: Wanneer jouw advertentie bij de behoefte uit de zoekopdracht aansluit, heb je een hoge relevantie. Daarmee een goede Click Trough Rate, een goede landingspagina maakt het dan af.

Bovenstaande uitleg, is dan ook de reden dat we altijd streven naar de meest sterke content aangepast aan jouw huidige situatie.

Omdat je via Search Ads, per definitie veel nieuwe bezoekers gaat krijgen, checken we altijd de website of landingspagina en doen waar nodig aanbevelingen voor verbeteringen.

Met deze optimalisatie zorgen we voor nieuwe klanten!

Stappenplan Google advertenties

Analyseren websitestructuur, producten en diensten.
Zijn al jouw producten en diensten duidelijk zichtbaar op jouw website inclusief de benodigde 'actieknop'?

Doelgroep bepaling en campagnestructuur.  
Op basis van de doelgroep gegevens en je website-structuur bepalen je het campagnetype. Vaak focussen bedrijven zich op de 80/20 structuur. Ze willen zich richten op de 20% producten of diensten die 80% van de winst opleveren! 

Zoekwoordenonderzoek. Met de beste tools voeren we een gedegen zoekwoordenonderzoek uit die voor jouw product en doelgroep relevant is. Zo bereiken we de meest  'gemotiveerde' bezoekers.
Campagne live zetten. Na al ons voorbereidende werk is het tijd om de campagne live te zetten. Je advertentie wordt nu getoond op de bepaalde zoekwoorden.
Analyseren en optimaliseren. Aan de hand van ons 'Google verified' checklist stappenplan analyseren we de eerste resultaten van de campagne en sturen bij waar nodig. Door deze structuur aan te houden behalen we de beste resultaten. 

Wat wij voor je kunnen betekenen?

Bekijk onderstaande pagina.