Facebook en Instagram Marketing

Wat is Facebook en Instagram Marketing (Meta)

Facebook en Instagram Marketing betekend simpelweg dat je jouw product of dienst aanbiedt via het platform van Facebook. Dit doen we door middel van reclameadvertenties die verschijnen in de verschillende weergaves. Deze weergaves kunnen zijn:

  • Facebook Tijdlijn
  • Instagram Tijdlijn
  • Stories
  • Video-Watch
  • Messenger
  • Instagram Reels

Dit zijn enkele voorbeelden. En elke weergave mogelijkheid van Facebook en Instagram kun je je advertentie laten zien aan je doelgroep.
Facebook en Instagram marketing is voor veel bedrijven onderdeel van hun marketingstrategie. 
Logisch, want voor relatief weinig budget kunnen een hoop mensen bereikt worden die vallen in je ideale doelgroep. 
Doelgroeponderzoek is dan ook van essentieel belang. 

Na het bouwen van de juiste advertentie (Video, afbeelding, text, Actie) en het neerzetten van je automatische lead-opvolging door middel van auto-responders warm je de doelgroep stapje voor stapje op om jouw uiteindelijke doel te bereiken.
In de meeste gevallen is dit het verkopen van een product of dienst. 

Door middel van de Facebook Pixel en (recent na de iOS update van Apple) de Conversion API, kun je alle data die hieruit voortkomt meten.
Vanuit deze data kun je de ‘Customer Journey’ volgen en verder optimaliseren voor conversies.
Wist je bijvoorbeeld dat het maken van aangepaste advertenties voor personen die jouw landingspagina al bezocht hebben, één van de meest krachtige tools van Facebook Marketing is?


Voor relatief weinig budget kun je op Facebook en Instagram heel veel mensen bereiken die vallen binnen je ideale doelgroep!


Wat levert Facebook Marketing je concreet op:

  • Een hoog en specifiek bereik
  • Naamsbekendheid van je merk of bedrijf
  • Hoge zichtbaarheid
  • Meer omzet vanuit je website of funnel

Succes met Facebook Marketing

Om succesvol te zijn met Facebook Marketing is het van belang om goed gebruik te maken van de vele mogelijkheden die het advertentieplatform van Facebook biedt.

Facebook weet veel van haar gebruikers en dat kunnen wij in ons voordeel gebruiken. Ook hier is het van belang om je (online) doelgroep goed in kaart te hebben.
Aan de hand van deze gegevens bepalen we de doelstelling voor je campagnes.
Ofwel, welk doel wil jij bereiken met Facebook Marketing?

Door het opzetten, analyseren en testen van verschillende campagnes en doelstellingen, bereiken we jouw doelstelling altijd!
Aan de achterkant bouwen we aan een sterk verkoopproces (emailmarketing, follow up en sales) wat gaat zorgen voor nieuwe klanten voor jouw organisatie.

Stappenplan Facebook en Instagram Marketing

Bepaal je doelgroep. Wie is jouw ideale klant?          Wat zijn hun interesses, hun helden, hun favoriete merken? Bepaal de leeftijd, geslacht, taal, werk, gedrag. Waar heeft je doelgroep behoefte aan? Wat is hun pijn?
Instellen Advertentieaccount. Plaats de pixel en API op je landingspagina voor een juiste tracking van de acties van bezoekers.

Bepaal je doelstelling. Welk product of dienst wil je verkopen via Facebook en Instagram? Of wil je leads verzamelen voor jouw bedrijf? Aan de hand van de doelstelling bepaal je je type campagne. Welke 'trigger' ga jij inzetten? Een e-book, webinar, challenge, of gratis product?

Campagnes live zetten. In de business manager van Facebook zetten we je campagne live. Dit met de juiste video's, afbeeldingen en teksten die je doelgroep aansporen om de door jou gewenste actie te ondernemen. 
Analyseren en bijsturen. Je campagne loopt twee á drie dagen en aan de hand van de eerste cijfers sturen we bij waar nodig. Welke ad-copy's werken het beste? Kunnen we nieuwe doelgroepen gaan testen, en niet presterende doelgroepen uitschakelen? Met ons optimalisatieplan behaal je altijd je gewenste resultaat.

Wat kunnen wij voor je betekenen?