Wat is Facebook Marketing?

Facebook Marketing houdt in dat je verschillende advertenties gaat draaien op de platformen van Facebook.
Tussen alle berichten, filmpjes en foto’s van je vrienden in je newsfeed, verschijnen regelmatig advertenties van bedrijven.
Het mooie aan deze advertenties is, dat ze vrijwel altijd zijn afgestemd op jouw interesses!

Met Facebook Advertenties kun je jouw doelgroep heel specifiek bereiken en ze warm maken voor jouw product of dienst.

Bovendien kun je door middel van de Facebook Pixel en (recent na de iOS update van Apple) de Conversion API, alle data die hieruit voortkomt meten.
Vanuit deze data kun je de ‘Customer Journey’ volgen en verder optimaliseren voor conversies.
Wist je bijvoorbeeld dat het maken van aangepaste advertenties voor personen die jouw landingspagina al bezocht hebben, één van de meest krachtige tools van Facebook Marketing is?

Wat levert Facebook Marketing je concreet op:

  • Een hoog en specifiek bereik
  • Naamsbekendheid van je merk of bedrijf
  • Hoge zichtbaarheid
  • Meer omzet vanuit je website of funnel

Succes met Facebook Marketing

Om succesvol te zijn met Facebook Marketing is het van belang om goed gebruik te maken van de vele mogelijkheden die de Business Manager van Facebook biedt.

Facebook weet veel van haar gebruikers en dat kunnen wij in ons voordeel gebruiken. Ook hier is het van belang om je (online) doelgroep goed in kaart te hebben.
Aan de hand van deze gegevens bepalen we de doelstelling voor je campagnes. Ofwel, welke conversie wil jij bereiken met Facebook Marketing?

Door het opzetten, analyseren en testen van verschillende campagnes en doelstellingen, bereiken we jouw doelgroep heel specifiek.
Aan de achterkant bouwen we aan een sterk verkoopproces (emailmarketing, follow up en sales) wat gaat zorgen voor nieuwe klanten voor jouw organisatie.