Hoe zet je een sterke Contentstrategie neer.

Wat is Contentmarketing

De eerste aandacht van je bezoekers gaat altijd uit naar afbeeldingen en video's. Mensen zijn namelijk extreem visueel ingesteld.
Belangrijk dus om deze afbeeldingen en video's de juiste boodschap naar je bezoeker te laten uitdragen.

Goede content in combinatie met goede copywriting gaat zorgen voor meer herkenbaarheid bij je doelgroep en uiteindelijk voor meer conversies.
 

Content die multifunctioneel inzetbaar is is cruciaal. Of je nu bezoekers organisch werft via de zoekresultaten van Google, maar ook zeker wanneer je content gaat inzetten voor advertenties. 
Uiteraard ondersteunen we je bij het maken van een content gameplan!

Video-marketing 

Het is uit onderzoek al meerdere malen gebleken. Video-marketing converteert veel beter dan standaard afbeeldingen in advertenties.

Toch zien we dat veel marketeer hier nog weinig mee doen. En dat komt veelal door camera angst.
Toegegeven, het is ook zeker niet makkelijk om de stap naar presenteren op camera te maken. Dat hebben we zelf wel ondervonden in de praktijk. Onze eerste video's waren ook belachelijk slecht.

Maar het mooie, deze 'slechte' video's converteerden nog beter als de beste afbeelding. Om de kracht van video-marketing maar even te onderstrepen.

We waren vooral bezig met het richten op 'hoe zien we eruit.' Zit mijn haar goed? Zijn de vouwen in mijn blouse niet té duidelijk zichtbaar? (overigens gaf Tonny Loorbach van de IMU me ooit de tip dat voor zoiets een strijkbout ook werkt.) 
Maar onthoud simpelweg dit: Nobody Cares. Het boeit niemand hoe jij eruit ziet op een camera.

Onze 'slechtste' video converteerden nog beter dan onze beste afbeelding.

Ze zijn geïnteresseerd in je boodschap, of ze zijn het simpelweg niet. 

Het is overigens wel extreem lastig om uit dat soort negatieve zelf(ver) oordelingen te komen. 
De belangrijkste tip die ik hierin kan meegeven is dat je dicht bij je natuurlijke zelf moet blijven. Dit maakt je straks een koning op camera.
Op welke manier geef je in het normale leven een uitleg? Als je dat als basis in je achterhoofd houdt, gaat dat met video-marketing ook lukken op den duur.

Je moet bij de eerste keren wel bereid zijn om te falen. Je verspreekt je eerst 100 keer voordat je überhaupt een vooraf ingestudeerd stuk op een normale manier kunt overbrengen. 

Dicht bij je natuurlijke zelf blijven maakt je straks een koning in Video-marketing.
Tijd om de barrière te doorbreken 

Nu hoop je waarschijnlijk dat ik de gouden tip heb om je angst te doorbreken. Want je wilt graag aan de slag met video-marketing. Hebt inmiddels vaak genoeg gehoord dat je het hiermee anders kunt doen dan je concurrentie. En ja, die heb ik.

Installeer de app (voor iPhone) TelePrompter. In deze app kun je een script typen en tijdens het kijken op je scherm (wel in de camera graag) dit script 'voorlezen.' 

Probeer maar eens. Het is geweldig!


Stappenplan Contentmarketing

Omslagfoto en - video. Voor je omslagfoto is het minimale formaat 851 x 315 pixels. Het aanbevolen formaat is 820 x 462 pixels.
Zorg dat je content je verhaal ondersteunt
Text in je advertentie komt overeen met je foto/video
Importeer je eigen logo. Dit is optioneel.

Past alle content in de huisstijl van je bedrijf?

Video's niet langer dan 33 seconden. Focus op de eerste 3-5 seconden. Stel jezelf de vraag: Als ik niet weet waarover het gaat, wordt dat duidelijk in de eerste 3-5 seconden?