Anticiperen op veranderd klantgedrag

En hoe je dit kunt automatiseren.

Veranderend klantgedrag - de uitleg

Het koopgedrag van de consument veranderd sterk. Hij is 24 uur per dag online en erg gretig om nieuwe producten en diensten te ontdekken.

Persoonlijke aandacht en snelheid spelen daarin een belangrijkere rol dan ooit te voren.
Daar wringt de schoen, je kan dat zelf niet doen als ondernemer. En we denken dat je dat ook helemaal niet moet willen.

Je hebt het al druk zat met het neerzetten, bijhouden en uitbreiden van je Core-Business en je wilt je daar graag op focussen. 

Maar toch zullen we als ondernemers íets moeten doen met het klantgedrag wat sterk aan het veranderen is, zeker sinds de coronacrisis van de afgelopen twee jaar.

Persoonlijke aandacht en snelheid spelen daarin een belangrijkere rol dan ooit te voren.

In dit artikel over veranderend klantgedrag

Veranderend klantgedrag - de uitleg
Inspelen op veranderend klantgedrag.
Wat is bemande live chat.
Invloed van live chat op het conversiepercentage.
Til klanttevredenheid naar een hoger niveau

Inspelen op veranderend klantgedrag

Het veranderende klantgedrag vraagt om een andere aanpak. Zorg ervoor dat je op alle kanalen aanwezig bent, maar eveneens dat je de klant daar ook direct een “open deur” kan 

bieden.

De klant wil namelijk ondanks dat hij 24/7 digitaal actief is, wel direct persoonlijk contact op ieder moment van de dag om zijn wensen kenbaar te maken. 

Wat is bemande live chat.

Op je website en al je kanalen, komen vaak meer bezoekers dan je denkt. Gemiddeld 98% van deze bezoekers vertrekt weer zonder wat achter te laten. Dat zijn gemiste kansen voor 

jouw bedrijf. Met alleen chatsoftware op je website ben je er niet. Ervaren live chat operators bemannen de chatsoftware non-stop en zorgen ervoor dat de bezoekers worden onderschept. De website bezoeker krijgt een warm welkom, en er wordt naar zijn wensen gevraagd. De lead wordt inclusief     contactgegevens naar jou gemaild en jij neemt later contact op om hem verder te helpen naar een offerte of order. 

Invloed van live chat op het conversiepercentage.

Via een website is het lastig voor klanten om contact op te nemen. Er staat dan misschien wel een telefoonnummer of emailadres vermeld, maar toch is het een hele stap om die te 

gebruiken. Onderzoekscijfers op jaarbasis leren ons dat de consument liever chat, dan belt of mailt. Respectievelijk     

kiest 22% voor email, 25% voor bellen en 53% voor chat. 

Wij zien dat het inzetten van bemande life chat zomaar circa     

25% meer leads genereert.

Til klanttevredenheid naar een hoger niveau

Het genereren van meer leads is niet het enige voordeel van bemande live chat. Je tilt namelijk ook de klanttevredenheid van de websitebezoeker naar een hoger niveau.

De direct response (binnen 5 seconden contact) en het non-stop aanwezig zijn op de website  wordt enorm gewaardeerd door de vaak vluchtige websitebezoeker. Gemiddeld 

65% keert na gebruik van bemande live chat weer terug naar jouw website. 

Jouw ontzorgen

Als ondernemer zijn er belangrijkere zaken dan jezelf bezig houden met “website hospitality” 

Onze partner bemant je website van 07.30 in de morgen tot 23.00 uur in de avond. Dus geen een verkoopkans hoef je meer te missen. Dan kan jij doen waar je goed in bent; ondernemen of na een dag hard werken lekker uitrusten. Ondertussen zijn zij bezig om websitebezoekers te laten converteren naar 

verkoopkansen voor jouw bedrijf. 

Onze partner MisterChat laat het je graag eens ervaren doormiddel van een kosteloze proefperiode van 2 weken.

This is a once in a life-time!

Weet je wat nog het allermooiste is? Omdat wij weten dat MisterChat van enorme toegevoegde waarde is voor iedere website, mogen wij, wanneer jij gebruik gaat maken van de diensten van MisterChat (en dus automatisch leads gaat genereren met je websitebezoekers) jouw een persoonlijke korting aanbieden van maar liefst 50% op onze marketingdiensten Facebook en LinkedIn. 


Hoe klinkt dat? 
Plan snel een gesprek met ons in, dan bespreken we de mogelijkheden. 
Wel zijn er nog maar enkele plekken beschikbaar.